Universal Studios Singapore

29 December 2012
Oh hello and assalamualaikum n_n I went to USS on 26th December , hari Rabu . Bertolak pergi Johor hari Selasa petang . Ayah aku booking ticket , hotel semua online . Sampai je hotel dah pukul 10 macam tu . Tidur dekat New York Hotel . Esoknya , aku bangun awal kotttttt hahaha . Aku bangun sebelum abang-abang aku bangun , hmmm selalunya aku yang bangun last . Lepas semua dah siap , turun bawah breakfast . Lepas breakfast duduk dekat lobby tunggu cik Mat . Cik Mat tu pak cik aku . Dia la yang bawak kita masuk Singapore and hantar dekat USS tu . Kitorang sampai dekat USS dalam pukul 10 macam tu . Dah sampai tu , macam biasa amik gambar dekat entrance dia . Lawa k lawaaaaaaaaa . 

Lepas dah amik gambar , masuk pastu jalan-jalan yang dekat Hollywood tu . Lepas tu , kitorang masuk dalam 1 tempat ni . Dia macam tunjuk macam mana orang berlakon macam ... err k I don't know how to explain -.- K lepas dah amik gambar semua , kitorang pergi kat Transfomer punya . Punya la lama nak beratur , last-last terus takjadi sebab ada masalah technical . Then kitorang naik roller coaster . Warna biru punya ,  besttttttttttt !!!! Sakit tekak aku menjerit .  Jantung macam nak tercabut je . Lepas naik roller coaster tu , lunch then sambung balik main . Mak and ayah , dorang jalan berdua . Aku , abang Afiq and Adib . Kitorang naik Transformer , single rider punya . Aku terpisah dengan abang aku D: Not cool k not cool . 

Kitorang naik satu kereta , macam kereta Megatron . Kira macam Megratron ni nak selamatkan kita dari musuh dorang la , ha gituuu~  Memang best ahhhh . Nampak real kott . Dia 4D kot . Entahlah . Lepas tu , kitorang naik Egypt . Mengerikan . Dia roller coaster . Macam ada cerita la dalam tu . Seram kot . Aku tutup mata je waktu naik tu . Dah habis kat Egypt tu , kitorang cari mak ayah and 1 family semua pergi tgk show Monster Rock , Underwater World and Far Far Away . Far Far Away best !!!! Serious best !! Dia macam wayang , 4D ke 3D tah , bila kita duduk dekat kerusi tu , kerusi tu bergerak . Ha , dia cerita Shrek . Bila donkey tu bersin , kita kena percik air . Cool isn't it ?!  Underwater World tu pun best , lawak pun ada . 

Lepas dah habis Far Far Away tu , aku and mak pergi shopping hehe . Abang and ayah pergi naik Transformer . Huuuuu ~ Memang sakan ah hahaha . Sekali-sekala kan , bukan selalu . Senang cerita la kan , USS ni memang best . Ayah kata insyaAllah , 2013 ni nak pergi lagi . Yela ennn , sebab tak puas main . Jurassic Park pun tak pergi . Tapi alhamdulillah , aku bersyukur jugak sebab dapat pergi . Memang best . Bak kata kpoppers , DAEBAK . Keesokkan harinya , kitorang pergi Legoland .  Ha pasal Legoland , next post nanti aku cite .